"Szydłowieckie Liceum ponownym gospodarzem mobilności w ramach projektu w Erasmus+ "
Tytuł projektu "S.H.A.R.E." to akronim wielu działań opartych na dzieleniu się bogactwem kulturowym pięciu krajów europejskich: Polski, Włoch, Wielkiej Brytanii, Litwy i Turcji. Projekt realizowany jest w Szkole od pażdziernika 2018r.
Dotychczas odbyło się już wiele spotkań międzynarodowych, podczas których partnerzy mogli zaprezentować swoje szkoły, przybliżyć dziedzictwo regionów czy wymienić się doświadczeniem we współpracy międzynarodowej.
W dniach od 21 do 24 maja "Sienkiewicz" gościł uczniów i nauczycieli
z włoskiego miasta San Remo. Był to bardzo intensywny okres, wypełniony zajęciami integracyjnymi, rozwijającymi umiejętności językowe, kulturowe, osobiste a przede wszystkim promującymi naszą szkołę i dziedzictwo kulturowe naszego regionu. W asyście gospodarzy uczestnicy zwiedzili zabytki Szydłowca zaglądając do świata ludzkiego rękodzieła w Muzeum Ludowych Instrumentów Muzycznych. Uczniowie z Włoch uczestniczyli w zajęciach dydaktycznych a także w warsztatach artystycznych w szkole.
W programie przewidziano również wizyty w okolicznych miejscowościach. W Chlewiskach grupa udała się do "Muzeum Hutnictwa i Przemysłu Maszynowego" oraz kompleksu pałacowo - parkowego "Manor House", gdzie przyjazne otoczenie sprzyjało dalszej integracji i szlifowaniu swoich umiejętności komunikowania się w j. angielskim i francuskim. Następnie Goście zaroszeni zostali do "Centrum Rzeźby Polskiej" w Orońsku, gdzie zwiedzanie połączone było z warsztatami z garncarstwa, a następnie do "Muzeum Wsi Radomskiej".
Mobilność w Polsce wywarła na gościach niezwykle pozytywne wrażenie. Zarówno opiekunowie jak i ich podopieczni docenili walory naszej kultury: architektury ludowej, folkloru, tańca, specjałów kuchni i niezwykłej "warm hospitalty" :)
Realizacja projektu w tym mobilności ma wielu beneficjentów. Największe korzyści przynosi uczniom, którzy bardzo chętnie włączają się w proponowane działania. Opisane wyżej spotkanie było niezwykle praktyczną lekcją tolerancji, tożsamości europejskiej, pokonywania własnych barier, podnoszenia umiejętności językowych i poszerzania wiedzy przyswajanej na lekcjach geografii, historii, języka polskiego czy kultury.
Koordynatorami szkolnymi projektu są: Marzena Janowska, Karolina Maj oraz Ireneusz Kosno.