• Nasza szkoła

  • Historia

  • Ślubowanie 2023

  • Wycieczki

  • Społeczeństwo "Sienkiewicza" 2023

 

Zaloguj / Wyloguj

3410300
Dzisiaj
Wczoraj
W tym tygodniu
Poprzedni tydzień
Ten miesiąc
Poprzedni miesiąc
Wszystkie dni
353
1762
6700
2952822
27042
13605
3410300

Your IP: 216.73.216.31
2025-08-21 13:55

Szkoła Nowych Technologii - Microsoft w "Sienkiewiczu"

Projekt Szkoła Nowych Technologii jest częścią międzynarodowego programu Microsoft Partners in Learning, znanego w Polsce pod lokalną nazwą Partnerstwo dla Przyszłości. Liceum "Sienkiewicza" jako jedna z 500 szkól w Polsce bierze udział w tym projekcie.

Dnia 28 lutego 2012 uczniowie klas informatycznych zgromadzili się w świetlicy szkolnej, gdzie przeprowadzone zostały pokazy z dziedziny nowych technologii Microsoftu. W spotkaniu uczestniczyli również uczniowie gimnazjum z Wolanowa, Mariówki i Zespołu Szkół im. Jana Pawła II.

Przedstawiciele firmy Microsoft zaprezentowali i przybliżyli zagadnienia dotyczące:

Programowania Windows Phone. Jest to system Windows Mobile opracowany przez Microsoft do mobilnej obsługi telefonów. Udostępnia centrum Kontakty, które umożliwia korzystanie z Facebooka, Twittera i serwisu LinkedIn za jednym naciśnięciem przycisku, dzięki czemu użytkownik jest zawsze na bieżąco za pomocą telefonu.

Następnie przedstawione zostały usługi Windows Live - serwis internetowy zbudowany przez firmę Microsoft. Jest to zestaw bezpłatnych programów dla komputerów z systemem Windows, ułatwiających tworzenie i udostępnianie profesjonalnie wyglądających zdjęć i filmów wideo, organizowanie wiadomości e-mail. Jest to też bezpłatny magazyn online w usłudze SkyDrive. Możesz w nim zapisać swoje pliki oraz udostępniać znajomym.

Po przerwie przedstawiono HTML 5 - nowy język wykorzystywany do tworzenia i prezentowania stron internetowych www. Jest rozwinięciem języka HTML 4 i jego XML-owej odmiany.

Ostatnim tematem tego dnia był Microsoft Kinect. Jest to urządzenie wejściowe, czujnik ruchu dla konsoli Xbox 360, wyprodukowane przez Microsoft. Urządzenie pozwala użytkownikowi na interakcję z konsolą bez konieczności używania kontrolera, poprzez interfejs wykorzystujący gesty wykonywane przy pomocy kończyn i całego ciała, jak i przez komendy głosowe.

Czy możemy sobie wyobrazić dyktowanie tekstu przez mikrofon do komputera, a urządzenie zapisze nam treść w edytorze. Dla języka angielskiego jest to już możliwe.

Na koniec uczniowie mogli sami przetestować to urządzenie.

Podczas warsztatów uczestnicy projektu uzyskują bezpłatny dostęp legalnego oprogramowania, w  szczególności narzędzi developerskich (dostęp do programu DreamSpark).

Zdjęcia z tego spotkania są w galerii [zobacz]

 


 

 

 

Facebook Sienkiewicza

Współpraca z UMCS

Ile osób goscimy?

Odwiedza nas 8 gości oraz 0 użytkowników.