• Nasza szkoła

  • Historia

  • Ślubowanie 2023

  • Wycieczki

  • Społeczeństwo "Sienkiewicza" 2023

 

Zaloguj / Wyloguj

2947527
Dzisiaj
Wczoraj
W tym tygodniu
Poprzedni tydzień
Ten miesiąc
Poprzedni miesiąc
Wszystkie dni
190
1094
2370
2492771
16759
42350
2947527

Your IP: 54.226.25.246
2024-03-19 03:19

Wyniki - konkurs  "Zapomniane gry  i zabawy, dyscypliny sportowe"

Zadanie skierowane było do wszystkich uczniów szkoły. Każdy kto zechciał wziąć w nim udział, został nagrodzony oceną celującą z wychowania fizycznego. Uczniowie chętnie uczestniczyli w przygotowywaniu prezentacji, które pod względem merytorycznym oceniła, specjalnie powołana w tym celu przez Szkolnego Koordynatora Projektu, komisja konkursowa.
Prace zebrane  do 31.01.2015r. zostały przesłane do partnera bułgarskiego, zajmującego się przygotowaniem wydania książkowego, regionalnych gier i zabaw zapomnianych oraz dyscyplin sportowych specyficznych dla każdego kraju uczestniczącego w projekcie. Uczniowie-autorzy najlepszych prac będą mieli możliwość wyjazdu zagranicznego po zebraniu odpowiedniej ilości punktów rankingowych w projekcie.
Zwycięzcami szkolnego konkursu "Zapomniane gry  i zabawy, dyscypliny sportowe"  zostali uczniowie klasy II b Jakub Olszewski oraz Marcin Sawczuk.


REGULAMIN ZADANIA  GAMES  pt.: "Zapomniane gry i zabawy, dyscypliny sportowe"

1. Czas realizacji na wykonanie  zadania trwa od 7.01. 2015r. do  31.01.2015r.
2. Konkurs skierowany jest do uczniów Zespołu Szkół Ogólnokształcących.
3. Zadaniem konkursowym jest wykonanie pracy  dotyczącącej sportu, dyscypliny sportowej regionalnej, zapomnianych gier i zabaw specyficznych dla regionu, kraju. Prace należy przygotować w formie papierowej i elektronicznej.               

Mogą być to:
- wywiady z mieszkańcami np.: opis, nagranie, foto, podanie pełnego źródła informacji,
- rysunki, fotografie, skany, grafiki, instrukcje gry,

4. Prace konkursowe mają być wykonane w dwóch językach: polskim i angielskim
oraz dostosowane do formatu .doc, docx (Word), umożliwiające korektę dla grafików.
5. Czas składania prac do koordynatora konkursu trwa do 25.01.2015r.
6. Weryfikacji i oceny prac dokonuje Komisja  (wybór 10 najlepszych prac) powołana  przez Szkolnego Koordynatora projektu.         
7. Najlepsze prace znajdą się w opracowaniu książkowym, ich autorzy zostaną nagrodzeni ocenami celującymi z wychowania fizycznego na koniec roku szkolnego.
8. Zebranie odpowiedniej ilości punktów rankingowych przez najaktywniejszych uczniów da możliwość wyjazdu zagranicznego do naszych partnerów biorących udział w projekcie.


 

 PROJEKT ERASMUS+

GAMES ALWAYS MAKE EVERYONE SUPPORTIVE

W terminie 7.01. - 31.01.2015r. trzeba zrealizować w naszej szkole zadanie sportowe, jakie wyznaczono nam w projekcie ERASMUS+. Do 25.01.2015r. uczniowie klas 1 i 2 ZSO im. H. Sienkiewicza w Szydłowcu mają za zadanie zebrać informacje o starych, zapomnianych ale nie do końca: grach, zabawach, dyscyplinach sportowych, podchodach, atletyce terenowej itp., o których możecie dowiedzieć się od osób starszych lub z innych źródeł. Dla przykładu jak powinno wyglądać takie zgłoszenie, które nota bene będzie nagrodzone oceną celującą z wychowania fizycznego, zamieszczam na stronie internetowej ZSO im H. Sienkiewicza odpowiednią adnotację. Sposób przygotowania jakiegokolwiek działania stricte sportowego, rekreacyjnego, odnoszącego się do ogólnie pojętej aktywności fizycznej może polegać na: przygotowaniu wywiadu z mieszkańcami Szydłowca (np.: w co oni za młodu się bawili, kiedy były zupełnie inne warunki, nie było infrastruktury sportowej, na takim poziomie rozwiniętej jak obecnie), opisanie go, nagranie na dyktafonie, na video, dodanie multimediów (fotografii, rysunków, komiksu, wykresów, opisu w chmurze) z  podaniem źródła informacji, z jakiego się korzystało zdobywając wiadomości i multimedia. Każdy z krajów uczestniczących w projekcie będzie poznawał, za pomocą wspólnej platformy doświadczeń, nasze zabawy gry itp., my poznamy zwyczaje innych krajów. Opis zadania musi być przedstawiony w czytelnej i w miarę zrozumiałej formie, prostej do przetłumaczenia. Mamy bowiem obowiązek zamieszczać wszelkie adnotacje, opisy i relacje przynajmniej w dwóch językach. W ojczystym polskim i języku angielskim. Powodzenia - czas nagli, a ten czas kanikuły sprzyja wizytom u dziadków i babć, którzy chętnie Wam powiedzą w co grali za młodu i jak się bawili i czerpali radość z aktywności fizycznej, kiedy byli młodzi.

Ostatnie zabawy, jakie pamiętam z własnego dzieciństwa i przypomniałem sobie o tym całkiem niedawno, dzięki akcji Stowarzyszenia "Towarzystwo Aktywnych Kulturalnie "Projektoriat"" Ingi Pytki-Sobutki i Marty Łabędzkiej, to "gra w kapsle". Gra jest dosyć prosta, trzeba przygotować kapsel po napojach chłodzących (czyt. Oranżada), wypełnić go odrobiną plasteliny, żeby w miarę stabilnie poruszał się po trasie. Narysować trasę przebiegającą po prostej i po łukach, poprzez krawężniki (trzeba mieć dobrą technikę pstrykania palcami w kapsel, żeby na krawężnik wskoczył), po czym musi on nie wylatując poza trasę dotrzeć ze startu do mety. W momencie opuszczenia trasy zaczynamy zabawę od startu lub od premii lotnej, których na trasie może być dowolna ilość i na nią wracamy po wypadnięciu z trasy. Ta odmiana u mnie na osiedlu nazywała się "Wyścigiem Pokoju", a kapsle imitowały nam najlepszych zawodników tego wyścigu. Poza odrobinką plasteliny lub wosku, trzeba przygotować folię i jakiś emblemat, który wsadzimy pod folię, żeby w jakiś sposób (np. flaga państwowa lub znaczek firmowy, reklama itp.) odróżniać się od reszty zawodników. To wszystko umieszczamy w kapslu, po czym przechodzimy na linię startu i zaczynamy zabawę. Oczywiście to nie jedyna metoda wykonania kapsla do gry. Inwencja twórcza jest wskazana. Zabawa dla wielu zawodników, którzy w wylosowanej kolejności poruszają się jednocześnie, po tej samej trasie. Pierwszych trzech, którzy pojawią się na mecie, ma miejsca medalowe, reszta bez punktów ląduje poza "pudłem". Tekst, opis gry i galeria na stronie: http://www.naszszydlowiec.pl/kultura-i-rozrywka/1661-kapsle-muzyka-stroje-i-fotografie-to-dopiero-byla-zabawa.html .

Źródło www.naszszydlowiec.pl strona internetowa naszego absolwenta Marcina Banaszczyka o mieście i wszystkim co się w nim dzieje ciekawego.

Tradycyjnie na cioci Wikipedii również są informacje o grze w kapsle: http://pl.wikipedia.org/wiki/Gra_w_kapsle .

Specjalny profil poświęcony tej grze w różnych wersjach, naprawdę można się zadziwić co ludzie potrafią wymyśleć: https://www.facebook.com/grawkapsle .

A tutaj znajdziecie przykładowe filmy z gry w kapsle:

Odmiana plażowa:

">
">

Targi gier i zabaw z 2013 roku i specjalny tor do gry:

">
">

Gra w piłkarskie kapsle:

">
">

Kompilacja różnych torów w języku angielskim:

">
">

Krótki instruktaż młodszego kolegi dla Was starszego Pana rocznik 1978:

">">

Bawcie się dobrze przy odkrywaniu tajemnic przeszłości i wracajcie 25.01.2015r, wtedy musimy wszystkie Wasze pomysły zweryfikować i zamieścić na specjalnej platformie ERASMUS+

POWODZENIA ŻYCZY KOORDYNATOR WF - z klasą Paweł Bloch (jednocześnie koordynator tego zadania w projekcie realizowanym w ZSO im. H. Sienkiewicza "ERASMUS+ "Games always make everyone supportive"").


 

 

Facebook Sienkiewicza

Promotional Products

Erasmus +

Ile osób goscimy?

Odwiedza nas 17 gości oraz 0 użytkowników.